Markalar arası rekabet arttıkça, tüketicinin fikirleri her geçen gün daha önemli bir hale geliyor. Pazar araştırmalarına harcanan payların artması yeni araştırma şekillerinin gelişmesine olanak sağlıyor. Bu durumda eskiden hepimizin bildiği sokakta anket yapma yöntemi internete taşınıyor. Tüketicinin evinde hem fikirlerini belirtmesi hem de kazanç sağlamasına olanak tanınıyor.
Son dönemlerde çok fazla dikkat çeken online anket siteleri tamamen “kazan kazan” yöntemi ile çalışıyorlar. Yani firma size anket gönderiyor, siz anketi tamamlıyorsunuz ve karşılığında kazanç sağlıyorsunuz. Anket siteleri de araştırmalarını yaptıkları firmalardan kazanç sağlıyorlar. Yani eskiden tamamen ücretsiz sokakta yaptığımız anketler, artık kişilerin evinden para kazanmalarını sağlayan bir yöntem haline geldi.
Bu yöntemin tüketiciye sadece maddi kazanç sağlamasının yanında, kullandığı yada kullanmayı düşündüğü markaya görüşlerini iletmek ve sonraki değişiklikler için katkıda bulunmak gibi faydaları da oluyor. Markaların gelecekteki adımları üzerinde tüketicinin daha fazla söz hakkı olmuş oluyor.
Online anket sitelerinde, tamamladığınız anket başına belirlenen bir miktar var. Bu miktar, anketin uzunluğu, zorluğu gibi çeşitli etmenlere göre değişkenlik gösteriyor. Her tamamladığınız anket üzerinden bu belirlenen miktar üyelik hesabınıza yansıtılıyor ve her sitede farklı olan çekme limitine ulaştığında kullanabiliyorsunuz. Kullanım alanları da her sitede farklı olmakla birlikte, hesaba aktarım, hediye çeki gibi seçenekler bulunuyor.
Peki bu sitelere güvenilebilir mi?
İnternette bununla ilgili pek çok konu ve yorum bulunmaktadır. Üye olacağınız sitenin güvenilirliği hakkında, sitenin ne kadar zamandır faaliyet gösterdiği gibi kriterlere bakarak fikir sahibi olabilirsiniz. Diğer yazıda deneyip, ödeme aldığım site hakkında bilgi vereceğim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder